افکار پ ر   ی ش    ان

افکار پ ر ی ش ان

من در اندیشه ی تو غوطه ورم ( شعر نیمایی )
افکار پ ر   ی ش    ان

افکار پ ر ی ش ان

من در اندیشه ی تو غوطه ورم ( شعر نیمایی )

پاییز غریب


ای پاییز غریب !

پس تو هم میدانی ،که پی گمشده ای میگردم ؟

ای تماشای لطیف از هر رنگ
پس تو هم میدانی ... ؟
شبِ من گستره ی زرد اقاقی ها را میخواند ؟
وصدایم پر ِ پرواز ِ پرستوهایی ست
کز شبِ کوچ سخن میگویند ؟
... از شب ِ بی وزنی ؟
جرعه ای از غم تنهایی خود می نوشم
بال و پر میگیرم ... !
می پرم بر بال اندیشه خاطره ای می چینم

در فرودست میان تابوت
یک نفر در جریان است
چمدانی در دست
میرود تا که اتاقی ، در شب خاطره ای
به سکونت گیرد
شبح خا طره ی او به کجا ، رنگ خود می بازد ؟
تا کدامین فردا ، همره ِ اویی پاییز ؟
ذهن من خسته و غمگین و شب آلوده و نرم
در پی ِ گمشده ای میگردد
از شبِ گستره ی زردِ اقاقی ها نیز
اثری در من نیست
تا کدامین فردا ... تا کدامین فردا ...
همرهِ مایی پاییز ... !!!


از دفتر شهر باران اسدالله سلیمی (پریشان)
انتشارات گفتمان 1379

نظرات 9 + ارسال نظر

سلام دوست عزیز اگه مایلید ما رو با اسم گرافیک ایرانی لینک کنید و در قسمت نظرات سایت ما ، بگووید تا شما رو با چه اسمی لینک کنیم ( آدرس خود را هم بنویسید)
www.irnabcs.ir
رتبه ما در گوگل 3 است و در افزایش آمار بازدید و رتبه شما تاثیر بسزایی دارد.

سلام جناب سلیمی

عالی

درود برشما

و ممنون از حضور با صفاتون

anniversary 5 آبان 1391 ساعت 11:59 http://anniversary.blogfa.com/

انگار این روزها همه پی گمشده ای میگردند . . .

پاییزتان عاشقانه جناب سلیمی عزیز . . .

سپاسگزارم امیرجان
پاییزتان قشنگ ...

مهدیس 12 آبان 1391 ساعت 22:32 http://http//parnianepak.blogfa.com

نو کنید جامه را،پاک کنید خانه را ،
گل دهید زوجه را ،عید سعید می رسد
هوش کنید مست را ،آب زنید دست را ،
سجده کنید هست را عید سعید می رسد
سیر کنید گشنه را ،آب دهید تشنه را
،دور کنید غصه را ،عید سعید می رسد
عفو کنید بنده را ،ارج نهید زنده را،
یاد کنید رفته را ، عید سعید می رسد


سلام............
عید ولایت حضرت امیر المومنین علی علیه السلام مبارک باد

ر ع ن ا 19 آبان 1391 ساعت 19:40

م ی گ م ا...
پس من کوشم تو لینکاتون؟!
هیشکی منو دوس نداره!
چرا همه ی اساتیدمون،ما رو تنها گذاشتن....

م ی گ م ا مطمئنی آدرس درست میذاری ... !!!

عطایی 23 آبان 1391 ساعت 07:46 http://zanjere.blogfa.com

من ارادتمندم جناب سلیمی

در فرودست میان تابوت
یک نفر در جریان است
چمدانی در دست
میرود تا که اتاقی ، در شب خاطره ای
به سکونت گیرد

از من است این ارادتمندی بایسته جناب عطایی گرامی ...

افسانه 25 آبان 1391 ساعت 16:40 http://gtale.blogsky.com

سلام

دخـــــتری که در پـــــاییـــزی ترین فصــــــل

خـــــــدا( آبـــــان) چشــــم گشــــــود

مجــــبور شــــد پـــاییز گــــــــونه

زنــــــدگی کنـــد وبی شــک

در پاییــــــزی تـــرین فصــل

خـــــدا چشــــم از

جـــــــهان خــــواهد بســــــت.گلـــــــه ای

نیســـــــــت روزگــــار بـــــا تــــمام

روزهـــــای پاییـــــــــزی اش

زیباســــــت و مــــن

عاشق پاییزم




افسانه 29 آبان 1391 ساعت 17:20 http://gtale.blogsky.com/

سلام جناب سلیمی

پرسیدم از حلال ماه چرا قامتت خم است ؟

آهی کشید و گفت :که ماه محرم است

گفتم که چیست محرم ؟

با ناله گفت :

ماه عزای اشرف اولاد آدم است

تسلیت باد این ایام

ر ع ن ا 2 آذر 1391 ساعت 13:29 http://anoceanofmath.blogfa.com

سلام؛میشه بهمون بگید که حالتون کاملا خ و ب ه...؟/
بعله که مطمئنّم استاد!
ما که انتظاری ...
داریم اما صبوریم!
فک کنم 200بار شده که اکثر شعراتون و خوندم!ولی هیچی نمی تونم بگم...اولا که نقد بلد نیستم.بعدشم اینکه همونطور که بارها گفتم ظرفیت فهم شعر نو یا سپید و از این دست قالب شعری رو ندارم!!(به نظرتون چیکار کنم؟یه راه آسون..و اگه پیشنهاد کتابه،کم حجم باشه و مقوی!!)
راستی کتاب شعر و عروض آقای معبودی چی شد؟
ا ن ج م ن خوب پیش میره؟..
قراره که از طرف مدرسه شعرام و بفرستن واسه یه مسابقه!به نظرتون ارزشش و داره؟ینی در حد رسمی نمود پیدا کردن هستن؟
و باز هم به انتظار می ایستم!...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد