افکار پ ر   ی ش    ان

افکار پ ر ی ش ان

من در اندیشه ی تو غوطه ورم ( شعر نیمایی )
افکار پ ر   ی ش    ان

افکار پ ر ی ش ان

من در اندیشه ی تو غوطه ورم ( شعر نیمایی )

روز ِ شُــغال

وای ، وای اینک که به روز شغال افتاده ام

از هجوم ِ بخت ِ بد ، بر بـال  بـال افتاده ام 

اینک ، اینک با سـقـوط از پشت بام ِعاقـبت

بی نصیب از عافـیت ، در ابتــذال افـتاده ام

                                               

                                            جام ِ  آخر را بیاد چشم تو سر می کشم

                                            خطّ ِ ویرانی براین لبخند ِ باورمی کشم


میروم تا نیســت گــردم تا فرامـوشـت کـنم

میروم تا دوری از این نیش و آن نوشَت کنم

مـیــروم  تا  در شــب ِ بارانی انــدوه خود

این حقیقت را شده  با زور در گوشَـت کنم


                                 ارزش ِ انســـان ... به مقـدار محبــت های اوســت

                                 هرکه را این نیست بی شک قعر جنگل جای اوست

گربه و سگ

این شعر نیمایی را قبلاً در وبلاگ انجمن فردوسی عرضه کردم ولی اینجا نگاه  ِویژۀ دوستانی را که  نخوانده اند خواستارم نقدتان را هم از جان ودل پذیرا هستم  پیشاپیش سپاس ... 


 

نمی دانم چه سنگی پیش ِ پا بود 

نمی دانم چه راهی پیش ِ رو هست 

 

امیدم را اگر از دست دادم  

دلم را گر به عشقی پست دادم 

رضا بر آنچه بود و هست دادم 

 

مرا این بس که میدانی 

تو بودی باعث و بانی 

 

تو سگ را دوست میداری 

وفایش می ستایی 

بَرَت را هم برایش می گشایی  

 

ومن چون سگ وفا را پیشه کردم 

نه حتی لحظه ای اندیشه کردم 

سگی را پیشه کردم 

 

ولی همچون سگم از خویش راندی 

مرا بد کیش خواندی 

 

من از سگها و از سگ کیش بیزارم 

من از سگ بیشتر از خویش بیزارم 

 

و می خواهم که همچون گربه ای باشم 

که از هر چیز بگریزم 

که از سگ نیز بگریزم 

 

و سهم خویش با رندی بدست آرم 

و دزدانه به دل عشقت نگهدارم 

 

که عالم ، عالم ِ مهر و وفا نیست  

که سهم ِ گربه و سگ جز جفا نیست 

 


 

وبلاگ دوست خوبم فرهاد زارع کوهی هم جدیداً راه اندازی شده توصیه میکنم  بخونید  

ضرر نمی کنید