افکار پ ر   ی ش    ان

افکار پ ر ی ش ان

من در اندیشه ی تو غوطه ورم ( شعر نیمایی )
افکار پ ر   ی ش    ان

افکار پ ر ی ش ان

من در اندیشه ی تو غوطه ورم ( شعر نیمایی )

تشبیه

شب ِ آبستن ِ غم را ... به چه تشبیه کنم ؟

                                                  راهب ِ چون شبح دیرم را 

کودک بُلهوس میلم را ...  

                         به چه تشویق کنم ؟ 

                                                 دل ِ تنگ ِ زجهان سیرم را 

دل ِ من لک زده تا شهر خیال 

دل ِ من لک زده جنبیدن بال 

دل ِ من لک زده تا مرز کمال  

              شهر در حسرت آواز شغال 

آسمان را به هوس میکاوم 

                        خیرگی می آموزم  

                                                           چشم  ِ کم دیدم را 

راهی کاش مرا به شهر باران میبرد 

راهی کاش مرا تا شب ایمان میبرد 

تا بر ِ لعبت ِ فتانۀ خندان میبرد  

                        به چه ترغیب کنم؟       

                                                      دل ِ آکنده ز تسلیمم را   

                           به که تسلیم کنم؟       

                                                    قلعۀ قلب زمین گیرم را    

                          به که تقدیم کنم ؟    

                                                   عشق ِ فرسوده به زنجیرم را

 

                                                                                   از دفتر شهر باران 

                                                                                                                    (پریشان)                  

نظرات 7 + ارسال نظر
کاما 12 بهمن 1389 ساعت 18:43 http://derowgar.blogsky.com

دل تو لک زده جنبیدن بال
من در هوس یک مگسم
دل تو لک زده تا مرز کمال
من در فکر دو لبهای گسم
آسمان را به هوس می کاوی
من به کاویدن اندیشه خود مشغولم
تو اگر خیرگی می آموزی
من خیره مادرزادم
تو پی لعبت فتانه خندانی و من
بازیچه شبهای سیاه دگران ...
تو اگر عشق فرسوده به زنجیرت هست
من دیوانه ی زنجیری
کشته ی یک عشق اساطیری
دیوانه ی زنجیر تو ام

باور کن

عاشقانه در پی ات دویده ام
هر زمان ، و هر کجا ترا سرک کشیده ام
چون شبی ترا ... بخواب دیده ام
ایام بکام دوست خوبم

قاصدک 12 بهمن 1389 ساعت 21:51 http://www.peymane.blogsky.com

سلام

چه بگویم گه گفته های چون منی

از زیبایی شعر توهمیشه کمتر است

شاعر بمانید

ای سراپا شعر و شور
ای رباعی ، ای ترانه ، ای غزل
خنده بر لبهای تو
طعنه بر خورشید ِ خاور میزند
مثنوی های دلت
بازهم در ، بازهم در ، بــــــــاز هــــــــــم در میزند

تقدیم به قاصدک ترانه خوان

مینا -ش 15 بهمن 1389 ساعت 00:36

این پست و هم خوندم قشنگ بود مرسی

تشکر از شما خانم محترم

چهاردولی 17 بهمن 1389 ساعت 22:55

سلام و ارزوی موفقیت برای شما

و همچنین برای شما هنرمند گرامی

ممنونم دوست
موفق باشید

تشکر ازشما
قدم رنجه فرمودید

سلام عزیز مهربان

آدرست رو از پست حناب معبودی بزرگوار گرفتم.

خوشحالم از دیدنت.

یاحق

سلام ایمان عزیز
رباعیات قشنگتو خوندم
از تشریف فرمایی ات هم ممنون
بدرود

anniversary 20 بهمن 1389 ساعت 00:52 http://anniversary.blogfa.com

غم زیبایی بود
شبیه خیال این روزهای من

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد